Followers

Thursday, February 4, 2021

REFLEKSI RPH PRAKTIKUM PdPR

 Assalamualaikum dan Hi 

Kali ini saya kongsikan penulisan refleksi RPH versi praktikum Online. Baiklah, perkongsian kali ini sekadar pengalaman saya. Kalian sesuaikanlah mengikut permintaan pensyarah penyelia masing-masing. Jadi, ini adalah refleksi yang saya buat pada akhir setiap PdPR. Kemudian pastikan refleksi ni ditulis siap-siap sebelum kalian upload RPH tersebut di ruangan My POROMS.

Tapi ikut juga pensyarah... ada pensyarah minta upload RPH terlebih dahulu di My POROMS sebelum kelas berlangsung. Jadi.. saya akan upload terlebih dahulu RPH ke My POROMS (RPH sahaja tanpa refleksi) Kemudian, setelah tamat mengajar... saya upload semula RPH lengkap sekali refleksi.

ada yang tanya " ish kenapa nak buat kerja dua kali! lebih baik upload je RPH lepas siap tulis refleksi."

Okay.. berdasarkan pengalaman bersama pensyarah penyelia saya, beliau meminta kami untuk upload RPH sebelum mengajar sebab beliau mahu semak apa yang akan kami ajar secara maya. Jadi, itulah sebabnya saya akan upload dua kali. Apabila upload kali kedua... bermakna RPH yang pertama tu akan lupus dan digantikan dengan yang kita baru upload (versi lengkap refleksi)


Okay harap kalian faham apa saya nak terangkan tu haha 

Di sini merupakan refleksi yang saya buat semasa kelas PdPR BM.









Jangan lupa baca entri di bawah:

4 comments:

  1. terima kasih atas perkongsiannya. sngt berguna..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih. sangat membantu. semoga berjaya

    ReplyDelete
  3. Terima kasih, sangat membantu juga. Semoga terus berjaya!

    ReplyDelete

PEMBELAJARAN TERADUN (BLENDED LEARNING)

 Assalamualaikum Kali ini saya lampirkan bahan-bahan rujukan berkaitan pembelajaran teradun untuk rujukan para guru dan guru pelatih. Sebena...