Followers

Wednesday, November 28, 2018

Sayembara Deklamasi Puisi Kemerdekaan Ke-32 Negeri Selangor


SAYEMBARA PUISI KEMERDEKAAN KE-32 SELANGOR

SK Seafield, 15 September 2018— Bertempat di Dewan Utama, SK Seafield telah mengadakan Sayembara Deklamasi Puisi Kemerdekaan kali ke-32 peringkat Negeri Selangor. Sayatelah berentap bersama 43 peserta dengan membawa puisi Mengukir Nama Di Bintang Karya Wadi leta S.A. Dalam sayembara kali ini, peserta diadili oleh penulis puisi terkenal iaitu Ahmad Sarju. Banyak tips dan pengalaman baharu yang telah saya pelajari. Untuk ketahuinya insyaallah akan saya kongsikan pada entri akan datang. Apapun, peserta negeri Selangor sememangnya mereka yang hebat-hebat belaka. Berdasarkan pengalaman saya sebelum ini menyertai SDPK 31 di WP.KL saingannya tidaklah seramai dan sehebat negeri Selangor. Nak lihat siapa finalis negeri Selangor 2018? Anda boleh tontong di Youtube pada pautan yang akan saya kongsikan ini.

                           

Ini adalah Puisi yang saya sampaikan semasa pertandingan di Selangor.

Alhamdulillah, saya layak ke pentas akhir dan mendapat tempat Ketiga dalam pertandingan tersebut. Namun, ini menjadi sebuah pengalaman untuk terus mencuba dan belajar memperbaiki cara mendeklamasi agar menjadi lebih baik pada penyertaan akan datang.

Berikut saya kongsikan puisi yang disampaikan oleh finalis lain.

Naib Johan SDPK 32 Negeri Selangor


Johan SDPK 32 Negeri Selangor


                                 


                                 


                                  


                                  


                                  


                                   


                                   


                                   

Itulah serba sedikit pengalaman yang dapat saya kongsikan. Bolehlah tonton video deklamasi puisi itu. Semoga bermanfaat.
Jangan lupa baca entri di bawah:


No comments:

Post a Comment

PEMBELAJARAN TERADUN (BLENDED LEARNING)

 Assalamualaikum Kali ini saya lampirkan bahan-bahan rujukan berkaitan pembelajaran teradun untuk rujukan para guru dan guru pelatih. Sebena...