Followers

Tuesday, November 27, 2018

INOVASI: Cetusan Idea Inovasi PdPc

PENGHASILAN IDEA INOVASI PDPC

Baiklah, hari ini saya nak kongsikan pengalaman saya semasa menghasilkan idea inovasi bersama rakan seperjuangan saya iaitu pasukan inovasi Kit S-B-A-K dan pasukan Kit Line Dance.  Inovasi amat diperlukan dalam pengurusan pendidikan bagi menangani perubahan dalam pendidikan secara umum.

Inovasi yang saya fokuskan ini adalah inovasi untuk pdpc di bilik darjah.
Mesti ramai yang masih fikir bahawa inovasi ini adalah suatu perkara yang sukar. 
kena kreatif!…  Banyak idea!…  banyak pengetahuan!...

Macam-macam alasan kita berikan untuk bersetuju bahawa inovasi adalah suatu perkara yang sukar. Namun, kehendak transformasi pendidikan hari ini amat mementingkan revolusi perindustrian 4.0. Justeru itu, inovasi menjadi satu keperluan yang pasti untuk kita hasilkan. 

Sebagai seorang guru,  pemikiran yang kreatif & inovatif amatlah penting. Bukannya apa, nanti apabila ada murid yang bermasalah pembelajaran dapatlah kita hasilkan sesuatu bahan inovatif untuk menyelesaikan  masalah mereka. 

Jadi, jangan kata inovasi itu susah. Semua orang mampu hasilkan sesuatu yang dapat menyelesaikan masalah. Yang penting! kalian perlu kuasai sesuatu isu yang hendak diselesaikan.

Jom tonton video inovasi saya dan kawan-kawan di pautan di bawah:


INOVASI KIT SBAK (BAHASA MELAYU)
-DrAzman,Lyana,Tay Seng Fa, Pui Wen Hang, Srigaanth-

INOVASI KIT LINE DANCE (PENDIDIKAN JASMANI)
-Miss Tan Yan Im, Lyana,Hazman,Liza,Ilyani-


INOVASI KAKP (BAHASA MELAYU)
-Dr.Azman, Lyana,Angeline,Salim-


No comments:

Post a Comment

PEMBELAJARAN TERADUN (BLENDED LEARNING)

 Assalamualaikum Kali ini saya lampirkan bahan-bahan rujukan berkaitan pembelajaran teradun untuk rujukan para guru dan guru pelatih. Sebena...