Followers

Thursday, August 6, 2020

Jom Sertai Program dan Pertandingan di Musim PKP

 Assalamualaikum dan Hi..

Hampir sebulan juga saya tak update blog.

Cuti semester pada musim-musim PKP ada banyak pula anjuran pertandingan untuk pelajar-pelajar IPT. 

Jadi, kali ini saya sekadar ingin berkongsi tentang cara kita nak dapatkan info-info terkini berkaitan pertandingan-pertandingan yang akan berlangsung. Perkara ni penting juga untuk kita tahu sebab boleh la nak sertai satu dua pertandingan yang mampu dan sesuai dengan kemampuan kita kan. Lagi pula, sepanjang tahun 2020 ini... perlu juga untuk kita kumpul beberapa sijil penyertaan untuk koleksi dalam fail kita nanti. 

Maka.. untuk mereka yang bertanya di mana info nak tahu pertandingan-pertandingan yang akan berlangsung tu... boleh tengok di bawah ni.

Saya akan kongsikan platform yang anjurkan pertandingan berkaitan bahasa. Hehe sebab saya cikgu bahasa jadi kebanyakannya mahu sertai pertandingan-pertandingan berkaitan itu.

PLATFORM HEBAHAN PERTANDINGAN 

1) Facebook

2) Telegram

Itulah platform untuk saya dapatkan info-info berkaitan pertandingan yang akan berlangsung. 

Sekadar ingin berkongsi beberapa pertandingan yang telah saya sertai semasa tahun 2020 secara maya musim2 pkp .


   

   

   

  
Alhamdulillah Kajian inovasi KAKP telah berjaya dibentangkan dan diterbitkan dalam e-prosiding  International Conference On Communication Management  and Humanities 2020


  
Alhamdulillah Kajian inovasi SBAK telah berjaya  diterbitkan dalam e-prosiding  International INNOVATION COMPETITION 2020

itu sahaja perkongsian saya untuk kali ini.

Apapun, rebutlah peluang untuk sertai pertandingan semasa kita bergelar mahasiswa.

 Nanti dah tamat pengajian….  Tiada dah lagi peluang untuk sertai pertandingan yang khusus untuk pelajar-pelajar IPTA ni. 

Bukannya apa, kita sertai mana-mana penyertaan bengkel atau pertandingan ni dapat memotivasikan diri kita juga untuk sentiasa semangat dan percaya pada kebolehan diri masing-masing. 

Lagi-lagi musim pkp di rumah sahaja boleh downgrade kita punya semangat juga tu sebab kita kurang bersemuka dan bergaul dengan masyarakat macam sebelum-sebelum ini.

 Jadi, mungkin dengan menyertai program-program anjuran kerajaan dan NGO ini dapat memberikan peluang buat kita mengasah bakat dan kemahiran yang ada. 

Selamat mencuba. 

Semoga Berjaya.



No comments:

Post a Comment

PEMBELAJARAN TERADUN (BLENDED LEARNING)

 Assalamualaikum Kali ini saya lampirkan bahan-bahan rujukan berkaitan pembelajaran teradun untuk rujukan para guru dan guru pelatih. Sebena...