Followers

Friday, January 20, 2017

FRIM Kepong: Trip Study Week IPG

Assalamualaikum dan hi...

Harini, saya dan kawan-kawan aras 4 KKAA hhehe pergi mengunjungi FRIM Kepong. Tempat ni memang selalu menjadi tempat beriadah saya dan keluarga. Selain daripada menyihatkan badan, minda jadi tenang melihat pepohon hijau yang masih segar terpelihara. Semasa ’Study Week’ kami meluangkan masa di FRIM setelah memerah otak menghafal dan belajar sebagai persediaan menduduki peperiksaan.

Dari IPG Kampus BM ke FRIM dekat je. Kami bertolak awal pagi menaiki KTM daripada KL Sentral terus ke Kepong Sentral. Kemudian menghubungi Grab Car untuk membawa kami ke FRIM. Perjalanan memakan masa hampir 1 jam 30 minit. Jalan-jalan tu dapatlah kurangkan stress belajar dalam bilik. Sampai je dekat FRIM terus kami pergi sewa basikal di kedai ‘Pang Motor’ yang menyediakan perkhidmatan sewaan basikal dan bayaran hanya RM10 nak pusing berapa puluh jam dengan basikal tu pun takpa harga sama je. Kami teroka satu FRIM tu dengan berbasikal. Kawan-kawan saya ni ada yang penat lelah semua ada terutamanya bila nak mengayuh basikal menaiki bukit. Ada yang terdiri mengayuh basikal, ada yang menolak je basikal tu, ada juga yang bersungguh mengayuh bak atlet basikal. Tapi bukitnya memang tinggi dan agak memenatkan.

Namun, kenikmatan naik bukit tu sebab ada keseronokannya bila dapat turun bukit tu. Semua menjerit woahhhhhhhh bila turun bukit dengan basikal. Angin yang deras dengan bauan hutan yang menyamankan memang memberi satu kepuasan. Dah penat kami singgah ke kafe untuk beli sedikit juadah makanan lalu bergerak ke Air terjun yang terletak dalam FRIM. Bukan nak mandi, Cuma ingin merasai, dengar bunyi derasan air terjun membasahi batu-batu. Memang hilang semua tekanan dan kepenatan kayuh basikal tadi. Dah gembira-gembira duduk kat air terjun tu, pukul 1 ptg terus kami bertolak keluar dari FRIM dengan kayuhan basikal lagi. Huhhh tu yang malasssss. Penat tau panas-panas lagi. Nasib la banyak pokok yang melindungi pancaran matahari.

Setelah memulangkan basikal, kami berjalan ke rumah saya. Ini kali pertama kawan-kawan IPG saya datang rumah hihi. Mereka semua jauh-jauh ada dari Kelantan, Kedah, Terengganu dan Perak. Haaaa tu yang bawa mereka pi jalan-jalan tu. Ok sampai rumah terus solat zohor, makan dan tidur. Petang tu barulah pulang semula ke asrama IPGKBM. Apapun, seronok  melalui hari itu bersama kawan-kawan. Memang hilang semua tekanan. Lepas ni bacaaaaa buku exam nak dekat!!!

Kak Yus, Izzy, Saya, Hudaina, Fadhlin, Kak Wanie

ANGAN JADI MACAM NI KALAU KITA NAK BERIADAH. JAUHKAN TELEFON DARIPADA ANDA.HARGAILAH ALAM SEKITAR YANG INDAH PERMAI TUUU HIHI