Followers

Wednesday, June 8, 2016

Tawaran IPG PPISMP: Dapat bidang apa?

Assalamualaikum …..
Setelah sekian lama menanti keputusan ini, akhirnya tanggal 6 jun 2016 pada jam 4.00 petang sistem aplikasi semakan tawaran PISMP dibuka. Dengan lafaz bismillah saya membuka laman itu dan syukur alhmdulillah saya layak mengikuti PPISMP selama 12 bulan di IPG KAMPUS BAHASA MELAYU Lembah Pantai KL. Pada mulanya, memang saya rasakan amat sukar untuk saya mendapat tawaran ini namun saya telah berusaha sehabis baik semasa menghadiri UKCG dan Temuduga setelah itu saya hanya mampu bertawakal 100% kepada Allah.

Doa ibu ayah, sahabat dan guru juga turut membantu saya layak ke IPG ni. Mengikut kepada jadual asalnya pada 7 jun 2016 saya akn melapor diri di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan. Segala persediaan barang, bayaran dan pendaftaran online telah dilaksanakan. Namun, setelah mendapat tahu saya layak ke IPG ini, saya akan terus mengejar cita cita murni saya untuk menjadi seorang pendidik. Lalu saya memilih satu keputusan yang pasti iaitu memilih untuk ke IPG dan menolak tawaran matrikulasi…

Saya mendapat tawaran kursus Guru Bahasa Melayu (SK) dimana memang subjek pilihan pertama saya semasa mendaftar haritu. Perkara yang membuatkan saya rasa sangat bersyukur apabila saya ditempatkan di IPG idaman saya dan berhampiran dengan rumah …
Jadi, segala persiapan perlulah dibuat kerana 13 Jun 2016 ini saya akan melapor diri jam 8.30-10.30 pagi.
Saya harap ini adalah pilihan terbaik demi masa depan saya dan keluarga.

No comments:

Post a Comment

PEMBELAJARAN TERADUN (BLENDED LEARNING)

 Assalamualaikum Kali ini saya lampirkan bahan-bahan rujukan berkaitan pembelajaran teradun untuk rujukan para guru dan guru pelatih. Sebena...