Followers

Friday, May 20, 2016

Tawaran Sambung Belajar: MATRIKULASI atau ASPER?

Assalamualaikum...
Setelah keputusan matrikulasi disemak, alhmdulillah... saya ditempatkan di Matrikulasi Negeri Sembilan di Kuala Pilah. Saya dapat aliran Sains M001. Makluman tu mengatakan yang saya perlu lapor diri pada 7 jun... Perasaan saya memang rasa seronok & gembira sangat.

Saya juga dapat tawaran ke Asasi Sains Pertanian di UPM. Makluman kata kena lapor diri pada 23 Mei 2016.
Saya agak keliru nak pilih mana satu " MATRIKS atau ASASI?"

Pelbagai carian yang saya buat. Saya tanya orang ramai juga. Banyak yang suruh saya pilih ASASI di UPM. Tetapi, sekarang saya masih menantikan keputusan  IPG. IPG tu macam susah nak dapat sebab dengar kata tahun ini pengambilannya sedikit sahaja.  Kalau ada rezeki alhamdulillah.

Jadi, saya mungkin akan memilihhhh untuk masuk ke matriks dulu.....?????. Sebab cita-cita saya nak jadi cikgu. Jadi lebih baik saya pilih laluan Matriks dahulu sementara menunggu keputusan IPG


Apapun, kita berserah segalannya kpd allah kerana laluan kita semua sudah ditetapkan cuma tgu je saatnya. Sekarang perlu persiapkan diri untuk belajar rajin-rajin dan berusaha untuk sambung belajar...tak boleh malas malas dah......niat nk jadi seorang guru masih tersemai dlm genggaman azam saya. Insyaallah ada rezeki tak kemana.

No comments:

Post a Comment

PEMBELAJARAN TERADUN (BLENDED LEARNING)

 Assalamualaikum Kali ini saya lampirkan bahan-bahan rujukan berkaitan pembelajaran teradun untuk rujukan para guru dan guru pelatih. Sebena...